|
Pollekens Over plantaardige zaken en oplossingen
|
Het is nu Di Sep 07, 2010 8:04 pm
Tijden zijn in UTC + 1 |
|
Pagina 1 van 1 [5 berichten] |
|
| Auteur |
Bericht |
Eliza
Deelnemer/Gebruiker
|
Geplaatst: Zo Aug 10, 2008 7:00 pm Onderwerp:
cat's claw |
|
Bij de "waarom niet' kruiden zie ik geen cat's claw (samento TOA-vrij)
besproken.
Het wordt vaak gebruikt bij borrelia infectie of 'ziekte van Lyme'.
Zou ik wat over evt. bijwekingen mogen weten?
Alvast dank,Eliza
|
|
Naar boven
|
|
 |
Paul
Site Admin
|
Geplaatst: Zo Aug 10, 2008 8:40 pm Onderwerp:
Kattenklauw Cat's Claw uña de Gato Uncaria Bijwerkingen |
|
Beste Eliza,
Eerste en algemene bijwerking van Uncaria tomentosa zoals de kattenklauw wetenschappelijk heet, is een milde diaree. Niets om je zorgen over te maken. Niet helemaal wetenschappelijk vastgesteld maar wel deduceerbaar, is een verhoogde kans op een afstoting van eventuele vruchten bij zwangerschappen van ouders met een verschillende bloedgroep of weefseltype. Verder kan het bij implantaten afstotingsverschijnselen geven die moeilijk te bestrijden zijn van de ingebrachte organen. Het zet het lichaam in zijn algemeenheid aan tot het afstoten van lichaams vreemde zaken, dat is meestal prettig omdat je het dan voor vrijwel iedere soort ontsteking kan gebruiken, dus ook de door jou genoemde Lyme. Maar ook malaria en MRSA bacteriën. Je moet goed in de gaten houden dat het moeite heeft te onderscheiden welk weefsel nu "lichaamseigen" is en wat niet. Kinderen die in de overgang tussen kraakbeen stadium en volwassen botten kunnen ook in de rest van hun lichaam overgangen in weefseltypen kunnen hebben. Dus om erg te voorkomen geven we pas serieuze doseringen katteklauw aan uit- en volgroeide mensen. Let erop dat er geen sprake is van Galstenen, deze willen bij het toepassen van KK zonder te stoppen het lichaam uit en dat kan dan alleen vaak operatief. Pijn is dan het gevolg. Ook bij beenmergtransplantaties niet toepassen in het jaar voorafgaande aan dat soort dingen. Dus was het buitengewoon onverantwoord van een zekere firma om een KK mengsel met Echinaceae op de markt te brengen als een immuunpreparaat voor kinderen. Kattenklauw is een middel dat altijd in overleg met een herborist of arts moet worden gebruikt. Als je verder gezond bent, boven de achttien, geen kinderen hoopt te krijgen of niet zwanger bent of zoogt dan kan je vrijwel zonder problemen KK gebruiken voor de ziekte van Lyme. Dan wegen de nadelen al sterk op tegen eventuele dunnigheden in de ontlasting.
Ik hoop je hiermee wat duidelijkheid heb gegeven, en verder veel genoegen op het forum.
Groene groet
Paul
_________________ houdt de groene vlam brandend.
Ik kan ook foutjes maken, dus denk ook zelf goed na
Laatst aangepast door Paul op Di Aug 12, 2008 9:39 am, in totaal 1 keer bewerkt
|
|
Naar boven
|
|
 |
Eliza
Deelnemer/Gebruiker
|
Geplaatst: Ma Aug 11, 2008 7:02 pm Onderwerp:
antwoord kattenklauw |
|
Beste Paul,
Vriendelijk dank voor je uitgebreide antwoord.
Tot later misschien,Eliza
|
|
Naar boven
|
|
 |
christine
Deelnemer/Gebruiker
|
Geplaatst: Za Okt 18, 2008 9:30 pm Onderwerp:
ook heupprotheses ? |
|
Beste Paul,
dank je voor je antwoord op mijn asbestvraag. Ik ben dan ook vlug komen kijken bij "wanneer niet" en hier dus mijn volgende vraag. Mijn schoonbroer heeft namelijk een heupprothese. Ik zou denken dat ik dit toch ook tot implantaten moet rekenen of niet? Ik heb geen weet van afstotingsverschijnselen bij heuppprotheses maar wat denk jij ? Het natuurlijk wel een vreemd voorwerp in het lichaam.
Ik ga er in ieder geval met hem over spreken en zal dan ook aanraden dat hij daar zijn arts van op de hoogte brengt.
vriendelijke en dankbare groeten
Christine
|
|
Naar boven
|
|
 |
Paul
Site Admin
|
Geplaatst: Zo Okt 19, 2008 10:55 am Onderwerp:
heupprothese |
|
Beste Christine,
Het gaat over weefsels, mijn vullingen en stalen bieterkens zijn ook niet afgestoten. Met een pacemaker zou ik voorzichtig zijn. Dat zijn zo van die dingen die te precair zijn om risico te nemen.
Vriendelijke groet
Paul
_________________ houdt de groene vlam brandend.
Ik kan ook foutjes maken, dus denk ook zelf goed na
|
|
Naar boven
|
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1 [5 berichten] |
|
|